Hvordan får dine kunder mest ud af deres have?
Af Boligjunkies - 15 Aug 2022
En have er ikke bare en have. For mange danskeres vedkommende, går der mange timer i plejning og pasning er deres elskede have. Hvad end det er plantning af nye blomster, græsset der skal slås eller anlæggelsen af en ny terrasse, så er danskerne pjattetde med deres haver. Specielt græsplænen modtager ofte speciel omsorg og opmærksomhed fra dens ejere. Græsplænen er afgørende for, at dine kunder får den maksimale nytte og glæde ud af deres have. Derfor skal du også være skarp på, hvilken græsplæne du anbefaler, og specielt hvilke frø du vælger at anbefale.
Hvem er dine kunder?
Uanset hvem dine kunder er, så skal deres græsplæner vælges nøje efter hvilket behov de sidder inde med.
Er det en familie med børn?
Er det et ældre ægtepar, som sætter pris på en flot have?
Er det kommunalparken?
Er det den lokale fodboldklub?
Eller er det et nygift ægtepar, som elsker at lave gør-det-selv projekter i deres have?
Græsplænerne kan være både til pynt, brug eller lidt af begge dele. Men alt efter hvilken type kunder du har, så er det også en del af dit arbejde at rådgive dem korrekt. Familien med børnene har måske bedre af en brugsplæne, imens det ældre ægtepar skal have en prydplæne. Derudover er dit valg af plænegræsfrø og andre produkter også utrolig vigtigt. Ved at vælge den rigtige forhandler af plænegræsfrø, kan du sikre dig høj kvalitet og rådgivning, mens du samtidig kan give alt den information videre til dine kunder.
Hvilke andre overvejelser skal du gøre dig?
Der er to ekstra overvejelser du skal gøre dig, når du vejleder dine kunder:
En af overvejelserne er om, der skal bruges traditionelle plænegræsfrø eller økologiske plænegræsfrø. I takt med at klimaet, økologi og biodiversitet bliver mere og mere omtalte emner, ændrer dine kunders præferencer sig også. Derfor er det vigtigt at kunne tilbyde både normale, men også økologiske alternativer til deres græsplæne.
Til sidst kan du også slå et slag for at dine kunders haver bliver mere varierede. Det kan være småting som et vildt blomsterbed, et område med sten til insekter og smådyr eller måske en lille havedam. Det er kun fantasien, der sætter grænser når vi snakker haver!
I sidste ende er dine kunders behov utrolige forskellige. Men ved at give dem nogle spændende idéer og benytte lækre produkter, kan du sikre dig glade og tilfredse kunder.